בית שמש • "טוב משרתת את ראשיה במקום לשרת את הציבור"

    שלום בידרמן 2 Comment on בית שמש • "טוב משרתת את ראשיה במקום לשרת את הציבור"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד מסמלי תנועת טוב, הפעיל הוותיק ירוחם אסטרייכר תושב בית שמש, פורש מהתנועה ופותח תנועה חברתית חדשה.

    להלן אנו מביאים קטעים נבחרים מהמכתב אותו כתב לחבריו על אודות פרישתו: "לאחר לבטים רבים וחיבוטי נפש שנמשכו זמן רב ולאור הלחץ סביבי לשמוע דברים ברורים החלטתי לשתף את החברים.

    לפני חמש שנים הייתה לי הזכות להיות חלק מקבוצה ערכית שהחליטה לעשות מעשה ולהקים תנועה חרדית חברתית שתפעל בתוככי המגזר החרדי.

    התנועה הוקמה במטרה לקדם אינטרסים חשובים של ציבור העובדים בתוככי הציבור החרדי וברור היה שאנו תנועה שתפעל כחלק מהמגזר החרדי תורני ובכפוף להתנהלות ערכי הרחוב החרדי.

    אולם לצערי תנועה חשובה זו שבהקמתה הייתי מעורב ובחזיתה עמדתי חמש שנים כבר לא קיימת, לצערי מתנועה חרדית חברתית בעלת ערכים אשר קמה בקול רעש גדול, הפכנו לתנועה גוועת בקול ענות חלושה אשר לא הצליחה בחמש השנים שחלפו מיום הקמתה, לקבל לגיטימציה ברחוב החרדי בו היא אמורה לפעול, כאשר במקום להיות תנועה חברתית שתשרת את הציבור הפכנו לתנועה שבה הציבור תפקידו לשרת את ראשי התנועה על פי גחמתם.

    אילו היו לתנועה הישגים משמעותיים בהם יכולנו להתגאות, יכלו הישגים אלו לחפות על העדר תמיכה ציבורית ברחוב החרדי תורני, אולם לצערי גם בתחום העשייה אין שום בשורה מצד התנועה, אם בתחילת הדרך דובר על פעילויות לנערים, על עידוד הקמת כויילל בעלי-בתים בכל קהילה ועיר, על מוסדות חינוך, על פעילות רווחה ואפילו על לשכה לפניות ציבור אשר תשרת את הציבור הרחב ותתן מענה לכל פונה הנתקל בבעיה או בבירוקרטיה יומיומית, כלום מכל זה לא נעשה.

    דובר על מלחמה באפלייה ופתיחת מוסדות חילופיים ראויים לציבור שלנו, אולם לא רק שלא נפתחו מוסדות ע"י התנועה לציבור אותו היא אמורה לייצג, נהפוך הוא, בעקבות הקמת התנועה נהפך ציבור שלם של מזדהים עם התנועה למוקצה מחמת מיאוס במוסדות הקיימים אבל התנועה לא דאגה לתחליף איכותי ראוי ולא נתנה מענה אמיתי מנגד.

    כבר תקופה ארוכה שמתוך ראייה אחראית אני מנסה להיות הנביא בשער ולהתריע בקרב הנהלת התנועה על מצבה העגום של התנועה אשר איבדה את מהותה וערכיה וככזו אין שום הצדקה לקיומה, לצערי דברי עלו בתוהו ולא נעשה דבר וחצי דבר לשנות את המצב.

    במהלך הימים שלפני הבחירות הקודמות הייתי אחראי בין היתר על מערך ההסברה והשכנוע הטלפוני של התנועה, בשיחות רבות נשאלנו ע"י הציבור מי ערב שנבצע את שאנו מבטיחים, הבטחנו להם שכל מה שאנו מבקשים זה צ'אנס אחד ואם לא נמלא את הבטחתנו עד לבחירות הבאות לא תהיה לנו זכות קיום.

    לאור כל זאת ומתוך מחויבות אישית לערכים של יושר והגינות כלפי הציבור שעבורו אני פועל בנאמנות מעל עשור, אני פורש מכל פעילות בתנועת טוב, איני מייצגה במעשי ובהתנהלותי וכמובן שבהתנהלותה אין היא מייצגת אותי.

    בהמשך לפעילות ציבורית זו אני שוקד בימים אלו על הקמתה של תנועה תורנית חברתית אשר תפעל בזירת העשייה הציבורית בבית שמש ומחוצה לה, התנועה תיקרא "התורניים" ותפעל לייצוג צרכי החרדי התורני העובד אשר נכון להיום אין גוף ציבורי או פוליטי מוצהר אשר שם על נס בראש ובראשונה את הדאגה לצרכי אותו ציבור.

    תנועת "התורניים" תפעל בראש ובראשונה תחת ערכים תורניים של תורה עם דרך ארץ במאור פנים לכל יהודי, התנועה תפעל להעלות על סדר היום הציבורי חרדי נושאים חשובים כגון תעסוקת חרדים, קידום השכלה מקצועית לחרדים, מלחמה באפליית חרדים בתעסוקה, מלחמה באפלייה במוסדות חינוך ופעילות של עשייה ציבורית שתקדש שם שמים".

    בשיחה עם 'הזירה המקומית' אמר אסטרייכר כי לא מן הנמנע שבבחירות הקרובות הוא ישלשל לקלפי בעיר מגוריו – בית שמש את הפתק של מפלגת יהדות התורה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פרישתו של ירוחם – מכה לטוב.
      מצד שני, שיריבו. פתחתי פופקורן. מצפה לראות בנפילתם של מי שלא מקשיבים למרנן ורבנן